Tel:031-33932224-26-27

پودر شستوشویی قطعات آلومینیومی

مقدمه

برای شستن تجهیزات صنعتی نظیر لوله ها و مخازن و قطعات آلومینیومی و بطورکلی ظروفی که در صنایع مختلف از صنایع غذایی و لبنیات و نوشابه گرفته تا صنایع شیمیایی و پتروشیمی , وهمچنین در کارگاه های موتور شویی و قطعه شویی اصطلاحات و عبارات متعددی بکار گرفته می شود از قبیل : اسید شویی , اسید واش , تمیزکاری شیمیایی , کیمیکال کلینینگ و غیره که همگی آنها به یک مفهوم هستند و به روشهای مختلف شستشوی تجهیزات مزبور با استفاده از مواد شیمیایی و عمدتا اسید ها گفته می شود . البته چون فرآیند مزبور شامل چند مرحله است و غیر از اسید از مواد دیگری مانند : مواد قلیایی و مواد خنثی کننده و ترکیبات شیمیایی مختلفی هم استفاده می شود بهتر از نام کلی آنها را همان شستشوی شیمیایی بگذاریم تا در بر گیرنده همه موارد فوق باشد.

چربیگیر ها

چربیگیر نام تجارتی برای گرروهی از محصولات است که عمدتا به عنوان شوینده و پاک کننده هستند و برای چربی زدایی مورد استفاده قرار می گیرند . که ترکیبی از مواد مختلف است که برای تمیز کاری از ظروف و سطوح اشپزخانه گرفته تا لوله ها و تجهیزات صنعتی کاربرد دارد .
مواد چربیگیری که به آسانی در آب حل می شود و مواد چربی و روغن را از سطوح مورد نظر پاک می کند.
پودر شوینده آلومینیوم :
یکی از انواع مواد چربیگیر است که برای حذف چربی و گریس و آلودگی های موجود بر روی سطوح (از جمله استیل ، آلومینیوم ، برنج و روی )می تواند مورد استفاده قرار گیرد . و پاک کنننده ایده آلی برای فولاد ضد زنگ و سطوح لعاب کاری شده و قابهای آلومینیمی می باشد . بدون ایجاد هیچگونه خوردگی بر روی آلومینیوم و تغییر رنگ آن
Degreasing and Cleaning

شستشو و چربی زدایی 

اینگونه محلولها از طریق واکنش شیمیایی باعث شکسته شدن زنجیره مولکولی هیدروکربنها شده بطوریکه همه رسوبات روغنی , گریس , کربنها و سایر مواد آلاینده ای را که در خلل و فرج سطح مورد نظر قرار گرفته اند را به شکل محلول در آب (امولیسیفای ) درآورده و به آسانی آنها را شسته و از سطح پاک می کند . برای تسریع کردن این واکنش ها بهتر است که محلول مورد نظر حداقل 80 درجه سانتیگراد باشد . اینگونه محلولها را هم در آبهای سخت و هم آب بدون املاح می توان مورد استفاده قرار داد .



مشخصه های زیست محیطی :

اینگونه محلولها باید غیر سمی ؛ غیر قابل اشتعال و احتراق باشند هیچگونه حلال یا مواد افزودنی نفتی نداشته باشند و عاری زا هالوژنها ، کاستیک سودا و بوتیل باشند .و مواد مضری برای کارگران و محیط زیست نداشته باشند قابل تجزیه بوده و قابل تخلیه در فاضلاب صنعتی باشند .